Sprzedaż premiowa

Sprzedażą premiową są działania marketingowe zmierzające do zakupu przez klientów określonych produktów przedsiębiorcy w określonych wielkościach lub po określonej wartości, czy z określoną częstotliwością. Polegają one na przyznaniu klientom określonych nagród, bonusów, itp.

Zazwyczaj tego rodzaju wydatki będą stanowiły dla przedsiębiorcy koszt uzyskania przychodów na ogólnej podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT lub 22 ust. 1 ustawy o PIT.

Nagrodzony konsument zaś będzie mógł zastosować zwolnienie przewidziane w art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT, w myśl którego zwolniona jest wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową - jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 760 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności.

obrazek
Wybierz hasło:

"Reprezentacja, reklama, marketing, sponsoring": (zmień kategorię)

"Strategie marketingowe" (zmień podkategorię)