Konferencje, sympozja, prezentacje

Przedsiębiorcy niekiedy decydują się na organizację szkoleń, konferencji, prezentacji w celu omówienia i poinformowania na temat cech prodóktów, które sprzedają. Często jednak nie ograniczają się do tego rodzaju wydatków.

Hasła powołane w temacie mogą kryć w sobie wydatki różnego rodzaju, takie których bezpośrednim celem jest przedstawienie informacji o towarach, czy usługach przedsiębiorcy, jak i takie, co świadczą raczej o chęci przysporzenia na rzecz potencjalnego kontrahenta. W tym drugim przypadku może być to przysporzenie o charakterze materialnym (np. prezent wydawany na konferencji ma charakter wymownie prestiżowy) lub niematerialne (np. odbiorca ma możliwość skorzystania z różnego rodzaju usług rozrywkowych, nie związanych z przedmiotem prezentacji).

Dlatego zasadne wydaje się wydzielenie z kosztów ponoszonych na organizację konferencji, wydatków mających na celu przysporzenie po stronie odbiorcy, a więc reprezentacyjnych. W efekcie kosztem podatkowym pozostają tylko te wydatki, które mają na celu oinformowanie klientów o produktach i działalności przedsiębiorcy oraz wydanie gadżetów o chrakterze reklamowym (w szczególności oznaczonych logiem). Taką interpretację zdaje się potwierdzać np. Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji z 11 stycznia 2011 r., nr ILPB4/423-251/10-4/MC, czy Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 27 lipca 2006 r., sygn. akt II FSK 1008/05.

obrazek
Wybierz hasło:

"Reprezentacja, reklama, marketing, sponsoring": (zmień kategorię)

"Promocja towarów" (zmień podkategorię)